Bimi® brokkoli-bowl

Bimi® brokkoli-bowl

Hvis du kjenner at du har skikkelig cravings på sunn og fresh mat er er det helt perfekt med bowls! Denne grønne, digge bowlen har vi laget i samarbeid med camillapihl.no og det er den perfekte lunsjen når man er sugen på noe sunt og godt.

Forberedelse

10 minutter

Tilberede

15 minutter

Serverer

2

Metode

  1. Start med å koke quinoa etter anvisningen på pakken. Mens quinoaen koker kan du lage hummus. Skyll kikertene og putt de i en bolle sammen med tahini, olivenolje, sitronsaft. Bruk en stavmikser og bland til du får en jevn og fin konsistens. Tilsett rødbetepulveret litt og litt av gangen, smak deg frem til du synes det har en god rødbetesmak og en fin farge. (Hvis du bruker kokt rødbete, så skjær denne i biter og mos den sammen med kikertene). Til slutt tilsetter du en klype himalayasalt og blander godt.

  2. Bimi® brokkolien gir minimalt med matsvinn og krever ingen forberedelser, annet enn å skylle og eventuelt kutte litt nederst på stilken. Damp Bimi® brokkolien og edamamebønnene sammen til de blir passe møre, la de ha litt tyggemotstand. Bimi® brokkoli er også super å steke lett i panna, hvis du heller foretrekker det. Mens det dampes, kan du kutte opp avokadoen i skiver, skjære squashen i tynne skiver (bruk gjerne en grønnsaksskreller!) og kutte opp sukkerertene i to på langs. Bruk et dørslag og hell av vannet på Bimi® brokkolien og edamamebønnene.

  3. Så er det bare å dandere alle de deilige ingrediensene i en passelig stor bolle og avslutt med en generøs klatt rødbetehummus på toppen og strø over sesamfrø. Yum! En sunn og digg lunsj som er klar på 1-2-3!